1- ساختن اعتماد نیازمند یک عمر است و از بین بردن آن به چشم بر هم زدنی.
(قابلیت اعتماد)

ایساتیس اعتماد را می‌سازد، نه تنها در ذهن مشتری، بلکه در ذهن تمامی ذی‌نفعان پروژه‌ها.
محصولات و خدمات ایساتیس قابل اعتماد هستند، و این امر تنها به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص، رعایت استانداردهای جهانی یا انتخاب دقیق و پروسواس تأمین‌کنندگان خارجی خوشنام و پرقدرت نیست. ایساتیس تأمین امنیت کاربر نهایی را با هیچ منفعت دیگری معامله نمی‌کند و همین امر کابین‌های در حال حرکت ایساتیس را بدل به اتاقکی امن و قابل اعتماد می‌کند.
از طرفی ایساتیس حافظ اسرار و اطلاعات تمامی پیمان‌کاران وکارفرماهای خویش است و چه در طول همکاری و چه پس از آن، تلاش می‌کند خدشه‌ای به این اعتماد وارد نشود.
ایساتیس در تلاش است تا با برقراری ارتباطی شفاف میان سطوح مختلف سازمانی، اعتماد متقابل را بیش از پیش در درون سازمان خود نهادینه کند. علاوه بر این حفظ ایمنی پرسنل در حین کار یکی از مهم‌ترین اصول این مجموعه به شمار می‌آید.

2- اخلاق یعنی دانستن فرق میان آن‌چه حق داریم انجام دهیم با آن‌چه انجامش درست است.
(اخلاق‌مداری)

اخلاق از خط‌قرمزهای پررنگ ایساتیس به شمار می‌رود.
در این مجموعه هر فرآیندی روند طبیعی خود را پیش می‌گیرد و مدیران و پرسنل، تعهد، تخصص و اعتبار شخصی و سازمانی خود را با هیچ چیز دیگری معامله و معاوضه نمی‌کنند.
اصولاً اخلاق‌مداری در بنگاه‌های اقتصادی با محوریت بازاریابی و فروش، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ایساتیس نیز در جایگاه یک سازمان فروشنده‌ی محصول و خدمت، با تکیه بر اصولی هم‌چون شفافیت درون‌سازمانی و برون سازمانی، پاسخگویی و "پرهیز از فروش به هر قیمتی"، تلاش می‌کند تا اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند.

3- آن که محترم است، احترام می‌گذارد.
(احترام به ارزش‌های انسانی)

احترام یکی از ارکان اخلاق اجتماعی است و سازمانی که خود را اخلاق‌مدار می‌پندارد، موظف به رعایت احترام تمامی ذی‌نفعان خود است. اما احترام برای هر فرد و سازمانی تعاریف مخصوص به خود را دارد.
احترام در رفتار و گفتار، احترام در مراودات، احترام به حقوق فردی، حرفه‌ای و اجتماعی انسان‌ها (از نماینده‌ی مشتری تا کاربر نهایی و پرسنل درون‌سازمانی) و مجموعه‌های همکار، همگی از مصادیق بارز احترام در ایساتیس به شمار می‌آیند.

4- بهترین معیار اثربخشی نتایجی است که در طول زمان حاصل می‌شود.
(اثربخشی)

ایساتیس در راستای ماموریت خود و در مسیر رسیدن به اهداف خود، با بهره‌گیری از مناسب‌ترین نیروها، مناسب‌ترین راه حل‌ها و مناسب‌ترین تجهیزات و ارائه‌ی مناسب‌ترین خدمات، تلاش می‌کند بهترین تأثیر را بر نقطه اثرهای تعریف شده بگذارد. افزایش اثربخشی همانا همسوتر بودن تک‌تک این فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با اهداف از پیش تعیین شده است.
به همین دلیل تمامی واحدهای مدیریتی و عملیاتی باید بر اساس اهداف از پیش تعیین شده فعالیت کرده و با استفاده از معیارهایی از پیش تعیین شده، میزان تحقق این اهداف اندازه گیری شود.

5- هر چه تا به امروز انجام می‌شده را می‌توان بهتر به انجام رساند.
(کارایی)

تمامی چرخه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری در ایساتیس، برای پیشگیری از اتلاف منابع و صرفه‌جویی در زمان و هزینه، تحت برنامه‌های بهبود مستمر بازنگری می‌شوند و مدیران ایساتیس همواره به دنبال راهی هستند برای بهتر انجام گرفتن رویه‌های جاری.
یکی از مهم‌ترین عوامل راستای ارتقای سطح کارایی، توجه به نیازهای مادی و روحی پرسنل و سلامت رفتاری در مجموعه است.

6- نباید اهداف کوچکی انتخاب کرد، باید تلاش را بیشتر کرد.
(رشد فردی و سازمانی)

رشد و موفقیت هر سازمانی در گروه عوامل بسیاری است که مهم‌ترین آن ها "رشد و بهبود فردی" تک تک افراد سازمان است. در این راستا "آموزش" از برنامه‌های اصلی مجموعه‌ی ایساتیس به شمار می‌آید: چه آموزش‌های فنی چه آموزش‌هایی برای درک بهتر ارزش‌های سازمانی و برند.
افراد گروه بزرگ ایساتیس، از بالاترین سطوح سازمانی تا تک‌تک افراد اجرایی در خط مقدم، به کم قانع نیستند و در یک نقطه ثابت نمی‌مانند.

7- به‌روز بودن دیگر کافی نیست، باید به فردا مسلط بود.
(به‌روز بودن)

در کنار رشد فردی و سازمانی برای رسیدن به جایگاه و دستاوردهایی بهتر، عامل مهم دیگری وجود دارد که آن را تقویت می‌کند: به روز بودن.
به روز بودن از یک سو خود را در تسلط بر دانش روز، نرم‌افزارهای مدرن، علوم مدیریتی جدید نشان می‌دهد و از سوی دیگر، آگاهی از روندها ملی و جهانی در بازار و نیازهای مشتریان و وضعیت رقبا و پروژه‌های رایج و موجود بازار.
ایساتیس برای موفق بودن در این بازار پرتلاطم، معتقد است که به‌روز بودن دیگر کافی نیست، باید "به‌فردا" بود.

8- به ازای هر محصول و خدمتی که ارائه می‌دهیم پاسخگو خواهیم بود.
(در دسترس بودن و پاسخگویی)

ایساتیس به دنبال پروژه‌های "یک بار تا همیشه" نیست و از یک‌بارمصرف بودن بیزار است. این مجموعه به دنبال ساختن روابط تجاری درازمدت با سودآوری دوسویه است. می‌خواهد برای مدتی طولانی فایده ببرد پس باید برای مدتی طولانی مفید باشد! ایساتیس در پی فروش صرف نیست، که بفروشد و تحویل بدهد و مشتری را رها کند، بلکه گوش شنوایی است برای مسائل مشتریان و برای این شنیدن و برای پاسخگو بودن همواره در دسترس است.
همین امر یکی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی واحد خدمات پس از فروش شده است تا به شکلی سیستماتیک، مستمر و یکپارچه، در پی شنیدن، پیدا کردن راه حل و اقدام برای اجرای راه حل باشد.

9- مسئولیتی فراتر از مرزهای سازمانی.
(مسئولیت اجتماعی)

ایساتیس بخشی از یک بدنه‌ی بزرگ‌تر است، نه بازار، نه صنعت، بلکه بخشی از یک اجتماع بسیار بسیار بزرگ‌تر است که تمامی مشتریانش، تمامی افراد سازمانش و تمامی کاربران نهایی را در برمی‌گیرد.
ایساتیس بخشی از ایران است.
ایساتیس بر این باور است که جامعه‌ای سالم‌تر به نفع همه خواهد بود و محیطی مساعدتر است برای کسب‌وکار سالم، برای خدمت‌رسانی، برای تکاپو و رشد و رسیدن به اهداف.
در این راستا، مجموعه‌ی ایساتیس حامی برخی برنامه‌های فرهنگی در سطوح مختلف است، از جمله برنامه‌هایی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران پروژه‌هاس اختمانی.
از سویی دیگر، این مجموعه حامی برخی سازمان‌ها و تشکل‌های خیریه‌ی مردم‌نهاد است که به برقراری عدالت آموزشی و توسعه‌ی مفهوم "آموزش برای همه" می‌پردازند.

10- برای خلاق نوآور بودن، ترس از اشتباه را از خود دور می‌کنیم.
(خلاقیت و نوآوری)

خلاقیت هدف نیست، یک مسیر است، مسیری که ایساتیس سعی در هموار کردن آن دارد. ادعای خلاقیت داشتن و نوآور بودن را در بسیاری از بیانیه‌های سازمانی، در ارزش‌های برندهای کوچک و بزرگ می‌توان خواند و شنید. آن چه مهم است، فراهم کردن بستری برای خلاقیت اسن، بستری برای جسارت، برای شجاعتِ ابراز عقاید نوین. در واقع این هنر مدیران ایساتیس است که هم شنوا و پذیرای ایده‌های جدید و خلاف عرف باشند، هم حد و مرزی برای آن تعریف کنند تا خلاقیت به ورطه‌ی ناکارآمدی نیفتد.